معرفی ابزار دقیق

به ابزار صنعتی و وسایلی که برای کنترل و اندازه گیری دقیق کمیت‌های فیزیکی در کارخانه‌ها و صنایع گوناگون کاربرد دارند، تجهیزات ابزار دقیق می‌گویند. این تجهیزات نسبت به کاربرد وسایل، متفاوت‌اند. در این مقاله شما را با انواع این ابزارها آشنا خواهیم کرد. شرکت ابزار سنجش آریا، یکی از معتبرترین شرکت های ایران در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق می باشد.

 ترانسمیتر فشار

فشار یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیر گذار بر واکنش شیمیایی  است و تغییر در آن می‌تواند سرعت واکنش را به صورت چشمگیری تغییر دهد. یکی از تجهیزات مهم و اصلی سیستم اتوماسیون صنعتی، ترانسمیترها هستند. ترانسمیترها، اطلاعاتی مانند اختلاف فشار گاز یا مایع، میزان حرارت و.. را به شکل سیگنال به مرکز کنترل می‌فرستند. این ابزار بر روی نقاط اندازه گیری مخازن و لوله‌ها در سراسر محوطه نصب می‌شوند. به طور کلی ترانسمیترها از سه قسمت اصلی به نام‌های، تقویت کننده، مبدل و سنسور تشکیل شده‌اند.

ترانسمیتر فشار، دستگاهی است که فشار سیال، مایع و گازها را محاسبه و اندازه گیری می‌کند. این دستگاه‌ها، کاربردهای متنوع و گوناگونی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی به منظور هشدار دادن به کاربران پیش از رخ دادن فاجعه دارند. ترانسمیتر فشار را در فرایندهای مختلف به راحتی می‌توان تشخیص داد؛ زیرا از یک سیستم خاص برای اندازه گیری فشار تفاضلی تشکیل شده است. نصب ترانسمیترها در بسیاری از برنامه‌ها، حیاتی و واجب است. گیج فشار شباهت زیادی به ترانسمیترهای فشاری دارند اما عملکرد آن دو کاملا باهم متفاوت است.

انواع ترانسمیتر های فشار 

  • ترانسمیترهای فشار به همراه نمایشگر
  • ترانسمیترهای فشار مخصوص محیط های انفجاری
  • ترانسمیتر های فشار تفاضلی
  • ترانسمیترهای فشار هوشمند
  • ترانسمیترهای فشار پایین
  • ترانسمیتر های فشار صنعتی
  • ترانسمیترهای فشار قلمی
  • ترانسمیترهای فشار اندازه گیری شکل پویای تغییرات سریع 

گیج دما 

گیج دما ابزاری برای اندازه گیری دمای انواع سیالات  در فرآیندهای مختلف با توجه به شرایط محیطی و استانداردهای مربوطه آن است. گیجهای دما با توجه به عملکرد خود، دمای محیط و یا درجه حرارت یک سیستم خاص را اندازه گیری می‌کنند. گیج‌های دما در انواع عقربه‌ای بی متال و دیجیتال ساخته می‌شوند. برای آگاهای از قیمت گیج دما با ابزار سنجش آریا تماس بگیرید. در انتخاب گیج دما باید مولفه‌های زیر در نظر داشته باشید:

1.     واحدهای اندازه گیری دما:

واحد اندازه گیری دما، سانتیگراد است ولی گیج دما با دو واحد اندازه گیری سانتی گراد و فارنهایت موجود می‌باشد. همچنین اگر گیج دما را با واحد اندازه گیری‌ دیگری نیاز داشته باشید، می توانید آن را به فروشنده اعلام کرده و به صورت سفارشی تحویل بگیرید.



2.                 اندازه گیج دما:

قطر صفحه گیج، اندازه گیج دما را تعیین می کند. استاندارد گیج های دما با قطرهای  40، 50، 63، 80، 100، 160 و 250 میلیمتر است.



3.                  کلاس دقت گیج های دما:

کلاس دقت گیج‌های دما یا ماکزیمم خطای قابل قبول هر گیج، بر حسب درصد بیان می‌شود. استاندارد کلاس دقت گیج‌های دما دارای کلاس 1 یا 2 است.



4.                 جنس سیال و متریال گیج دما:

گیج‌های دما در فرایندهای متفاوت، دمای سیالات را اندازه گیری می‌کنند؛ پس جنس و متریال مورد استفاده در گیج‌ها با توجه به شرایط محیط و سیالی که با آن در تماس است، متفاوت است. در انتخاب گیج باید فرایند و شرایط شیمیایی آن را در نظر بگیرید. انتخاب گیج دمای مناسب، بسیار مهم است زیرا گیج دما می‌تواند از هزینه های اضافی  جلوگیری کند.

جنس بدنه گیج دما می‌تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد:

  • چدن
  • فولاد کششی
  • برنج
  • آلومینیوم
  • مواد رزینی فنولیک
  • پلی پروپیلن




5.                 ترموول در دماسنج: 

با نصب ترموول در دماسنج‌ها می توانید بدون باز کردن تجهیزات لوله کشی یا تانک، آنها را تعویض یا تعمیر کنید. به طور معمول دماسنج‌هایی که  ترموول دارند، حلزونی هستند. در دماسنج های بی متال می‌توان از ترموول استفاده کرد.



گیج فشار 

در تجهیزات اندازه گیری فشار،  فشار نسبت به یک مرجع معین و مشخص اندازه گیری می‌شود.

با گیج فشارمی‌توانید میزان فشار سیالات را اندازه گیری کنید. همچنین برای تنظیم فشار مایع در ماشین‌هایی که با قدرت مایع کار می‌کنند نیز، از گیج‌های فشار استفاده می‌شود. با استفاده کردن از گیج‌ها از نشتی‌ و تغییرات فشاری که بر روی عملیات سیستم هیدرولیک تاثیر می‌گذارد، آگاه شوید. سیستم‌های قدرت مایع بدون وجود گیج‌های فشار، غیر قابل پیش بینی و نامطمئن هستند. 

از انواع گیج‌های فشار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  عقربه‌ای
  •  تست
  • روغنی
  • خشک
  •  تفاضلی
  • منفی
  • خلاء
  • دیافراگمی
  • گیج فشار اکسیژن
  • هوا
  • آب
  • گیج فشار گاز
  • استیل
  • برنجی

نکات مهمی که در انتخاب گیج‌های فشار حائز اهمیت هستند:

1.     فشار سنج‌ها،  فشار موجود در محیط را اندازه گیری می‌کنند؛ پس  فشار محیط را در نظر داشته باشید و به نسبت آن، فشارسنج خود را انتخاب کنید. زیرا برای مثال شما نمی‌توانید با ترازویی که ظرفیت آن 300 کیلو است، وزنه 500 کیلویی را اندازه گیری کنید. 

2.     گیج‌های فشار به طور معمول در نزدیکی و معرض دید شما نیستند. به اندازه صفحه و قطر صفحه نمایش گیج آن توجه داشته باشید؛ زیرا در بعضی از مواقع لازم است که این ابزارهای مهندسی را از فاصله ی دوری ملاحظه کنید یا حتی امکان این وجود دارد که طراحی مهندسی اجازه ندهد که از ابزارهای بزرگ استفاده کنید.

3.     به طور معمول فشارسنج‌ها بر روی یک سیستم لوله کشی یا مخزن نصب می‌شوند تا بتوانند فشاری که در داخل آنها وجود دارد را اندازه گیری کنند. نحوه نصب گیج‌های فشار با توجه به شرایط سیستمی متفاوت، افقی یا عمودی است. پس هنگام انتخاب گیج‌های فشار خود به نحوه اتصال آنها نیز توجه کنید.

وجود گیج فشار در پالایشگاه‌ها و صنعت، بسیار مهم و ضروری بوده و از رخ دادن بسیاری از حوادث  ناگوار و غیرقابل جبران جلوگیری می‌کند. 

 سنسور فشار

سنسور فشار یا ترانسمیتر تجهیزی برای تبدیل پارامتر مکانیکی فشار به یک سیگنال خروجی الکتریکی است. در واقع سنسور فشار، اصطلاحی جامع برای تعریف هر ابزاری است که فشار را شناسایی و اندازه گیری کند. این اصطلاح فراگیر، تمامی ترانسمیترهای فشار، سوئیچ‌های فشار و ترانسدیوسرهای فشار را شامل می‌شود. بنابراین همه ترانسمیترهای فشار، سوئیچ‌های فشار و ترانسدیوسرهای فشار، نوعی از سنسور فشار هستند.

 سنسورهای فشار بر اساس فشار مرجع به سه دسته فشار نسبی، مطلق و تفاضلی  تقسیم می‌شوند.

در برخی موارد که تجهیزات، کاربرد‌های حساس و خاصی دارند، هزینه زیادی صرف خرید سنسور فشار می شود؛ زیرا اگر حساسیت کافی  در عملکرد خود نداشته باشد، امکان این وجود دارد که صدمات و خسارات جبران ناپذیری رخ دهد. پس در بیشتر موارد احتیاجی به صرف هزینه بالا در تهیه سنسور نیست.

انتخاب سنسورهای فشار مطلق یا فشار حسی؟

حسگر فشار مطلق و فشار نسبی در این موضوع تفاوت دارند که حسگر فشار مطلق، فشار را بر اساس فشار مرجع( خلا) اندازه گیری می‌کند؛ اما حسگر فشار نسبی، فشار را بر حسب فشار اتمسفر یا همان تفاوت میان فشار فرآیند و فشار اتمسفر می‌سنجد. به عنوان اولین معیار برای انتخاب حسگر، نقطه مرجع است. شما باید این  را در نظر بگیرید که تمایل دارید اندازه فشار مقایسه‌ای را بدانید یا فشار اتمسفر؟ و سپس با توجه به اطلاعات دیگر سنسور فشار خود را انتخاب کنید.

تنها سنسوری که قادر به سنجش فشار اتمسفر است، حسگر فشار مطلق است. پس در نتیجه با آن می‌توانید فشار بارومتریک را اندازه گیری کنید. از کاربردهای آن می‌توان به سنجیدن تغییر فشار به هنگام تغییر ارتفاع اشاره کرد.

 در سنسورهای فشار نسبی امکان این وجود دارد که  با توجه به تغییرات فشار اتمسفر، خطای اندازه گیری صورت بگیرد. این خطای اندازه گیری در فشارهای بالا، قابل چشم پوشی است ولی در فشارهای پایین، قبل توجه و چشمگیر است. پس بهتر است در موارد اندازه گیری فشارهای پایین از حسگرهای فشار مطلق استفاده کنید.

 

 





 

 

فیلر چیست؟

فیلر چیست؟ | اطلاعات تخصصی کاربردی قبل از تزریق فیلر شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که فیلر چیست ؟ مطالعه این مقاله ، قبل از تزریق فیلر ضروری است ؛ چرا که با خواندن آن اطلاعات تخصصی کاربردی  را دریافت می کنید.
 
فیلر filler در لغت به معنای پرکننده است و در اصطلاح تخصصی زیبایی به ماده ای گفته میشود که برای افزایش حجم به  قسمتی از بدن تزریق می شود .
 
همانطور که در تعریف آن آمده است هدف از تزریق فیلر نیز بیان شده است و آن افزایش حجم ناحیه مربوطه است.
 
امروزه شاهد آن هستیم که داشتن صورتی شفاف و بدون چروک ، خواسته ی تمامی افراد است .تاثیر زیبایی صورت و اندام متعادل بر روحیه و روان و حتی رفتارهای اجتماعی افراد امری بدیهی  است.
 
در این خصوص لازم است برای رسیدن به پوستی بدون چروک و افتادگی ، قبل از هر اقدام اطلاعات تخصصی لازم را کسب کنیم. در اینجا به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد .تا آخر مقاله با وبلاگ ما همراه باشید.
به راستی فیلر از چه موادی تشکیل شده است؟
 
آیا این سوال هم برای شما مهم است؟
 
قطعا قبل از تزریق هر ماده ای بالاخص به صورت ، باید از نوع ماده تزریقی اطمینان خاطر حاصل کرد.
 
ترکیبات فیلر همان کلاژن و اسید هیالورونیک است.
 
این ماده در نواحی مختلف بدن تمامی موجودات زنده وجود دارد .اسید هیالورونیک در بافتهای همبند غلظت بیشتر و در غضروف ،مایع مفصلی، و بافت پوست به نسبت کمتر وجود دارد.
به  اثرات این اسید در بدن موجودات زنده اشاره کنیم:
 
حمل مواد ضروری از طریق خون و رساندن آن به سلولهای پوستی
ترکیب شدن با مولکولهای آب و در نتیجه آبرسانی به پوست
دفاع در آسیبهای وارد شده فیزیکی و شیمیایی
 گذر زمان، در معرض آفتاب بودن، افزایش سن،عمکرد صورت در اتفاقات خوشحال کننده و ناراحت کننده ( خنده و گریه) و… موجب ایجاد خطوطی هرچند ناپیدا و ریز در صورت می شود.
 
تولید کلاژن پوستی و هیالورونیک اسید  از سن ۲۵ سالگی سیر نزولی دارد و این امر سبب کاهش مقاومت پوست در برابر عوامل طبیعی و شیمیایی میشود.از اینرو لازم است بصورت جایگزین از مواد مشابه و طبیعی استفاده کرد. موادی که با کمترین عوارض،همان عملکرد راسته باشند.
انواع فیلرها
 
انواع فیلرها بسته به زمان و طول عملکرد بر ناحیه مورد نظر، به سه قسمت تقسیم میشود:
 
کوتاه مدت
 
میان مدت
 
بلند مدت
 
این عملکرد  به میزان حجم تزریقی فیلر، نوع مواد فیلر و سیستم بدنی افراد بستگی دارد.طبیعتا هر چه میزان تزریقی بیشتر باشد و نوع فیلر مرغوب باشد ، ماندگاری و ثبات طولانی مدتی ،مورد انتظار است.
 
قبل از اینکه به تزریق فیلر در اهواز اقدام کنید، در انتخاب نوع برند فیلر با متخصص خود مشورت کنید. جهت کسب رضایتمندی شما عزیزان لازم است نتیجه دلخواه خود را به صورت واضح و کامل به درمانگر خود شرح دهید.
 
ناحیه های رایج تزریق فیلر
 
 ناحیه های رایج تزریق فیلر در صورت ،می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
 
فیلر گونه
 
فیلر خط خنده
 
فیلر چانه
 
فیلر خط اخم
 
فیلر دور چشم
 
فیلر پیشانی
 
فیلر جای جوش
 
فیلر چشم
 
فیلر بینی
 
فیلر جای زخم
 
فیلر جای جوش
 
هدف اصلی استفاده از فیلرها، درمان مشکلات ناشی از پیری یا زخم و جراحات پوستی و بافت گوشتی است.البته تزریق فیلر در اهواز در کنار بحث درمانی، به زیباسازی و تغییر شکل صورت، حجم دهی و زاویه دار کردن فک صورت کمک شایانی کرده است.
 
درکنار انتخاب نوع مرغوب فیلر ، تخصص پزشک را حتما در نظر داشته باشید.
 
 

درباره ما و فعالیت وبلاگ های ما و قوانین ما

این وبلاگ ها متعلق به مجموعه سئوتن و بلاگتن می باشند هدف فعالیت این دسته از وبلاگ ها پرداختن به امور نویسندگی و انتشار مقالات کاربردی است یکی از علایق خود من به شخصه نوشتن،معرفی و بازنشر مطالبی است که می توانند در فکر افراد،انتخاب آنها و مسیر همکاران و دوستانم تاثیر بگذارد است اگر سری به آرشیو مقالات این وبلاگ ها بزنید خواید دریافت غیر از برخی از مطالب که در بحث تبلیغات منتشر شده است و باز هم انتخاب آن ها جنبه مادی نداشته است را خواهید دید و اگر آن ها را مطالعه نمایید خواهید دریافت یا کالای پرکاربردی معرفی (نه پیشنهاد) یا مطلبی مذهبی،پزشکی و زندگینامه بزرگی بازنشر شده است و وجود لینک منبع آن صرفا نشانه عزم ما در انتشار به حق و درست برخی از مطالب است و صرفا قصد تولید محتوای متنی را نداشته ایم،در این پست قصد داریم در مورد فعالیتمان،یک پیشنهاد دوستانه، پلتفرم سئوتن و موسس آن محمد سلحشوری با شما صحبت کنیم در ادامه همراه وبلاگ ما باشید.

خب همانطور که عرض کردیم وجود وبلاگ ها در جوامع مختلف لازم است وجود فعالیت شفاف و درست آن ها می تواند به پیشرفت جامعه اهل مطالعه کمک شایانی نماید ولی شرایط لازم را میطلبد،یکی از آن شرایط لازم انتشار صحیح و بازنشر مطالبی است که در پیشرفت فکری افراد تاثیر گزار باشد گاها پیش می آید متنی را در سایتی مطالعه کرده ام و به دلیل اینکه هم ادبیات درستی برخوردار بوده و هم جانب حق را رعایت کرده آن را بدون توجه به رتبه وبسایت و یا نیت تولید آن محتوا بازنشر کرده ایم این متون می تواند از برخی وبسایت های مطرح مثل ویکی پدیا،ویکی شیعه و یا وبسایت های فروشگاهی و وبسایت های خبری باشد ولی در این قسمت لازم میدانم توضیحی را ضمیمه نمایم(انتشار اخبار خارجی با موضوع سیاسی و هر موضوع دیگری ذهن انسان را مخدوش و مشغول می نماید ولی اخباری که در حوزه تکنولوژی،پزشکی،طب سنتی و یا مطالبی از این دست باشد مطمئنن انتشار آن می تواند کارساز واقع شود) این بستر امن را سرویس های وبلاگدهی با صرف هزینه های زیادی برای دسته ای از ما فراهم کرده است که بعد از تشکر از آن ها لازم می دانم نکاتی هم در پایان متذکر شوم حال از بحث خود دور نمیشویم و در ادامه اضافه خواهیم کرد این فعالیت می تواند در چهارچوب تبلیغات هم باشد.

بارها با پیش آمده مبالغ کلانی برای تبلیغ پلتفرم های مختلف و غیر مدنی که در شان خانواده های ایرانی نیست به ما پیشنهاد شده است ولی خب به دلیل فعالیت شفاف و در خور کاربران نادیده گرفته شده است یا اگر تبلیغی پذیرفته شده فقط در چهارچوب قوانین تعریف شده خود ما و موازین و قوانین کشور ایران و جمهوری اسلامی ایران می باشد و از نظر فنی هم متن باید دارای یک عدد لینک در محتوا جهت دریافت بازخورد دارا باشد و در قبال آن لینک شاید حدود 4 الی 5 لینک متقابل به سمت وبلاگ هدایت کرده ایم.در کل در این متن قصد داریم در مورد منظور اصلی خود و درباره اصلیترین موضوع یعنی قصد و قرض فعالیت خود در این وبلاگ ها با شما صحبت کنیم که تا اینجای مطلب برخی از آن ها جسته و گریخته ادا شده است اگر تمام مقالات ما لینک خارجی برای سایت هدف دارند صرفا تبلیغ نیست و معرفی برخی از کسب و کارهای در خور هست و قصد نداریم از این وبلاگ ها بهره خاصی جز مطالب ذکر شده را بجوییم.

البته در اینجا لازم می دانم گله ای هم از برخی سرویس ها داشته باشم که بدون اطلاع قبلی وبلاگ را غیر فعال و از دسترس خارج می نمایند و برخی با نادیده گرفتن فعالیت های به حق ما اقدام به پاک کردن کامل وبلاگ و مطالب کرده اند که سهم خود را دینی گردن آن ها می دانیم که ادا کننده آن بنده خدا نخواهد بود.

حال در این قسمت پیشنهاد ما به شما کاربران عزیز این است که می توانید با تولید محتوای متنی در خور که در بالا ذکر شد و به نام خود شما منتشر خواهد شد ما را یاری نمایید این فعالیت می تواند که بازهم لازم است متذکر شوم در تولید محتوای متنی در زمینه مذهبی،دفاع مقدس،معرفی برخی محصولات تولید داخل،کسب و کارهای نوپا و فعال و پویا با آینده روشن،مطالب دارای بار علمی و در عرصه تکنولوژی باشد

مطالب خلاف قوانین ما و سرویس های وبلاگدهی

مطالبی از دسته معرفی وبسایت های غیر اخلاقی از نظر شرعی و عرفی و خارج از قوانین و موازین جمهوری اسلامی ایران و معرفی بلاگرهای شبکه های اجتماعی و روانشناس نماها و سلبریتی ها،خوانندگان خارجی قابل قبول نیست و تولید محتوا در این زمینه ها از جانب ما کاملا مردود محسوب می شود.

از خدا شاکریم که این سعادت را به واسطه پلتفرم های مفید نصیب ما نموده که بتوانیم محتوایی در خور کاربران تولید و یا بازنشر نماییم.

تمام محتواهای بازنشری این مجموعه دارای لینک منبع می باشند و پیشنهاد صد در صدی این مجموعه نیست و ممنون خواهیم شد اگر محتوایی هم از جانب شما کاربران ارسال گردید در صورت دارا بودن لینک منبع حتما درج شود و لازم است بدانید خود ما قبل از انتشار آن ها را بررسی خواهیم کرد.

با تشکر محمد سلحشوری | سئوتن

برای ارسال محتوای متنی با شماره های زیر تماس حاصل نمایید...